Telefon : +420604104104, +420244464284
Provozní doba: Po-Pá - 9:00 - 17:00, So-Ne - zavřeno

Servis mobilních telefonů Sony Ericsson, Sony, Samsung, iPhone, Nokia, Microsoft, LG a Huawei (vybrané modely)

Když se Vám pokazí mobilní telefon, odnesete jej do servisu. Víte ale, jak probíhá oprava?

JAK SE MŮŽE STÁT, ŽE SE MOBILNÍ TELEFON POKAZÍ?

Nejdříve by jsme si měli říct, že mobilní telefon je vlastně velice jednoduché zařízení, sestavené ze složité elektroniky. Po 15 letech práce v autorizovaném servisním středisku mobilních telefonů, můžu s tímto názorem jen souhlasit.
Technologie výroby mobilních telefonů jde stále kupředu a pokud by se dnes někdo pokusil mobilní telefon sestavit na jednu základní desku (PCB) z elektronických součástek minulých 20-30 let, nevešel by se nám pravděpodobně ani na stůl. Toto přirovnání berte s rezervou, protože samozřejmě dnešní technologie ještě před cca 20-30ti lety prostě neexistovala. Chtěl jsem jen uvést příklad, aby jste si uměli představit, kolik elektronických obvodů je osazeno na tak malém prostoru, jako je základní deska mobilního telefonu.
Mobil se skládá z několika hlavních součástí. Ty jsou na základní desku osazeny na automatické výrobní lince. Výroba jednotlivých součástek telefonu je velice složitá. Jednotlivé díly se mohou samozřejmě pokazit a bohužel se tak občas stává.
Výrobci mobilních telefonů vyrábí tzv. stavebnicovou formou a díky tomu lze v servisu podstatnou část dílů vyměnit. Kromě závad na elektronickým součástkách a mechanických dílech, dochází také často k závadám řídícího programu, neboli firmwaru. Do telefonu se v takovém případě nahraje nová verze firmware od výrobce. Je to stejné, jako když chcete provést upgrade SW do počítače.
Jaká je cesta mobilního telefonu servisem?

PRVNÍ KROK - DIAGNOSTIKA ZÁVADY

Diagnostka_LCD
DIAGNOSTIKA je důležitým krokem v odhalení závady mobilního telefonu.
Téměř v každém mobilním telefonu se ukrývají tzv. vnitřní testy. Obsahují kontrolu převážné části funkcí mobilního telefonu. Jedná se například o testy sluchátka, reproduktoru (zvonku), klávesnice, LCD, podsvícení klávesnice a LCD, vibračního zvonku, kamery atd. Většina závad se dá již odhalit těmito testy. Jsou samozřejmě závady, které těmito "vnitřními testy" odhalit nelze. Jedná se hlavně o závady signálové části. Patří sem i závady dobíjení, stavu baterie, závady bluetooth apod. Pokud je udávána závada, kterou nelze odhalit těmito testy, stejně se provádějí. Předchází se tak případným problémům v odstranění jen některých závad.
Při diagnostice závady se zároveň zjišťuje, do jakého stupně obtížnosti (LEVELu), oprava patří. Podrobnější informace naleznete v ceníku závad.

 

Galerie - DIAGNOSTIKA ZÁVADYOdkaz na galerii

 

DRUHÝ KROK - OPRAVA

Oprava_2
DRUHÝM KROKEM JE SAMOTNÁ OPRAVA.
Servisní technik již zná problém a zařazení opravy do příslušného LEVELu. Závada může být řešena přehráním firmware, nebo se jedná o vadný díl. Základní opravou jsou výměny dílů, které nepotřebují rozebrání mobilního telefonu. Jde například o výměny bateriových krytů, některých flipů apod.
Nejběžnější opravou je výměna vadných dílů bez použití pájky. Tyto opravy se řadí do LEVELu2. Mezi často vyměňované díly patří například sluchátka, některé mikrofony, LCD displeje, flexy, některé systémové konektory apod.
Složitější závady patří do LEVELu3, kde se jedná o výměnu elektronických součástek, jako jsou například integrované obvody, tranzistory, některé systémové konektory, joysticky apod. Převážně se jedná o SMD součástky. K výměně těchto elektronických součástek se často používá horkovzdušná páječka, protože tyto, převážně SMD elektronické součástky, jsou bez vývodové a klasickou kontaktní páječkou, je výměna nemožná.
Do LEVELu4 patří výměna elektronických součástek, které potřebují po výměně speciální SW kalibraci. Mezi takové součástky patří například FLASH paměti, procesory apod. Tuto výměnu provádějí jen některá autorizovaná servisní střediska.
Posledním stupněm opravy je LEVEL5. Do tohoto LEVELu patří výměna samotných systémových desek mobilních telefonů (PCB) a nebo kompletní výměna přístroje.
Samostatnou kapitolou je výměna příslušenství. Nezařazuje se do samostatného LEVELu. Mezi nejčastější výměnu příslušenství patří baterie, dobíječky, mini HF sluchátka, datové kabely apod.

 

Galerie - OPRAVAOdkaz na galerii

 

TŘETÍ KROK - VÝSTUPNÍ KONTROLA

Oprava_3 TŘETÍM KROKEM JE VÝSTUPNÍ KONTROLA. Než se předá opravený mobilní telefon zpět zákazníkovi, je potřeba provézt precizní výstupní kontrolu a otestovat všechny dostupné funkce mobilního telefonu.
Na začátku jsme si říkali o vnitřních testech mobilního telefonu. Jde o běžnou součást testů i při výstupní kontrole.
Pokud měl mobilní telefon závadu signálu, výstupní test se provádí na tzv. VF testeru. Během krátké chvíle jsou VF testerem simulovány všechny možné stavy GSM sítě a výsledkem je VF test, který by odhalil případné závady na VF části mobilního telefonu.
Bluetooth, nebo Wi-Fi se testují praktickým připojením k jinému zařízení / síti, nebo též na specielních testerech.

 

Galerie - VÝSTUPNÍ KONTROLAOdkaz na galerii

 

Autorizované servisní místo Sony a Sony Ericsson

Jsme mladá společnost, ale tým lidí, kteří ji představují, má již více než 18ti leté zkušenosti při odstraňování závad na mobilních telefonech a příslušenství.

Při řešení závad je postupováno výhradně dle postupů daných výrobcem. Naši zaměstnanci jsou pravidelně školeni za podpory výrobce.

Prostory, ve kterých se zařízení opravuje, jsou antistatické.

Zakázky jsou po celou dobu opravy evidovány servisním programem. Stav zakázek je přenášen na naše WWW stránky a zákazník se tak může kdykoli podívat, v jaké fázi opravy se zakázka nachází.

Aktuality

Pracoviště technika_obrázek_1

 

Pracoviště technika_obrázek_2

 

Bateriový analyzér Cadex

 

 

Adresa
SAMI GSM Servis s.r.o.
prodejna Comfor Shop
Libušská 1995/276
Praha 4 - Libuš
142 00
IČO: 28601416, DIČ: CZ28601416